24 November, 2009

Cara OP Menggunakan Sistem Merdekarama Proferional 2009 (MP2009)

 

Alhamdulillah, berkat kesabaran dan tidak putus asa dalam dunia forex, Allah telah temukan saya dengan ramai orang guru / rakan-rakan trader yang sudi membantu saya dalam permasalahan forex saya ( dalam menggunakan MP2009).

Salah seorang guru saya itu adalah saudara Wha928 iaitu pencipta sistem MP2009. Disini saya akan cuba mengenalpasti cara OP yang betul didalam MP2009.

Ok, untuk OP (Open position) terdapat banyak juga indi – indi yang perlu dilihat, tetapi saudara wha928 telah memudahkanya dalam bentuk warna

Syarat-syarat untuk OP dalam 2009 (setakat ini)

  • Pastikan warna major trend (line-line halus di belakang CS di main chart)
  • Lihat line di window bawah (line wha92807) ini merupakan line price movement. Buy jika line berada di bawah / 50% dan semua warna biru, sell jika line berada di atas / 50% dan semua warna merah.
  • Jika DT (downtrend), pastikan candle berada di bawah midband
  • Jika UT (uptrend), pastikan candle berada di atas midband
  • Sekiranya arrow bt2sigalert keluar sell, lihat adakah candle buka di bawah midband atau tidak, sekiranya tidak, tunggu next candle full form di bawah midband baru OP next candle (iaitu candle ke 3)
  • Yang baru saya temui, sekiranya semua syarat di atas cukup, pastikan sekali lagi line wha92807 tidak mendatar.
Ini diantara syarat-syarat yang saya dapat hasil dari tunjuk ajar rakan-rakan traders, Insyallah saya akan disiplinkan diri dengan syarat ini.

Sumber : KLIK DI SINI 

No comments:

Post a Comment