03 December, 2010

TIPS BERGUNA




Tips Per-1
 Ini salah satu tips bila apply 'chaos method' dengan menggunakan alligator..
Blue line(jaws) sebagai pertunjuk arah sama ada bearish atau bullish hanya berpandukan satu timeframe shj.


Tips ke-2.

Cara mengenal pasti pasaran akan memasuki area 'corrective'...atau lebih mudah lagi 'alligator sleep' ...Tindakan terbaik, jngn masuk pasaran waktu ini.. Melihat blue line(jaws) bergerak secara mendatar

Contoh 1







Contoh 2



P/s:
Yang kita nak rebut adalah 15 hingga 30 percent trends (buat profit), selebihnya 70 hingga 85 percent adalah trends membunuh

Mengikut stastitik B.william.. Tidak semua pasaran berada dalam mode 'trending',hnya 15-30 peratus sahaja.
Selebihnya adalah volatile/sideway/bracket/flat/widsaw(70-85 peratus)

Apabila aligator sedang tidor... jangan masuk market..kita pun tak tahu bila sideway ni akan habis... mungkin 1 hari 2 hari or seminggu.

Pada pendapat aku,.. antara cara nak main market cam ni adalah hedging.. dan ada cara utk alligator sedang tidor ni dengan menggunakan bolinger band + andrew pick fork ,, x a b c a b c.. cara ni aku tgk ader orang buat tp.. susah aku nak tangkap.


Namun B.wlliam tidak menerapkan 'hedging' dalam setiap trading nya.. Beliau mengambil langkah trading yg lebih selamat dengan tidak memasuki pasaran pada waktu yg tidak menentu.(alligator sleep)

Bagi pengamal chaos, mereka menyedari bahawa method ini mempunyai kaitan diantara putaran gelombang elliott dan juga sains.

No comments:

Post a Comment