31 October, 2018

PSIKOLOGI TRADING - CUBAAN ANALISA EU



Hari ni Rabu 31-Okt-18, dah pun di hujung bulan Oktober.

Aku siap memperkirakan di mana berakhirnya trend untuk bulan ini.




 

Kalau iku analisa aku ni....EU akan berakhir pada BRN 1.1200 dimana ia adalah mencapai target 423.6 fibo. The last one price akan pergi di TF H4.

Dalam keadaan sebegini, aku memang teragak-agak nak masuk sell dan target TP ialah 1.1200. Walaupun kalau masuk, boleh gak lebih kurang 100 pips. Inilah dia masalah psikologi trading aku sebenarnya.

Aku tulis dalam blog ni adalah untuk membuat journal rekod untuk aku simpan tekaan analisa aku ni. Nanti kalau price dah sampai 423 hingga 488, nanti price akan buat reversal semual atau pullback.

Bila price nanti dah pullback atau reversal, lagi satu masalah psikologi pulak ..... akau takut pulak jika tetiba analisa aku x kena dan price meneruskan penurunan. Aku selalu kena gini kat pair GU

Baik....sekarang ini keputusan aku....:-
 1) minggu ni tak trade sebab nak tunggu tengok betoi tak analisa aku.
 2) minggu depan try tengok setup


No comments:

Post a Comment