04 December, 2019

KEMAHIRAN KENAL PASTI “VALID CRS SHOOTING STAR”


Di bawah ini adalah ilmu dari rakan TFS saya.
Saya ikuti cara beliau analisa CRS dan saya gunakan untuk memahami kemahiran saya sendiri untuk trade. Mencari PO yang berkualiti. Ilmu ini rata-rata dah ada dalam internet. Boleh cari dan boleh google. Namanya engulfing. Candle telan candle. Ia bukan rahsia lagi. 
Tapi.....yang menjadi rahsia atau sedikit rahsia ialah di mana elok iala berlaku dan kebolehpercayaan engulfing itu. 
 ----------------------------------------------------------
Salam rakan TFS .. saya nak share ilmu candlestick pattern, harap ini boleh membantu dan dapat mempermudahkan lagi rakan2 membaca dan mengetahui apa candles/bila masa sesuai untuk entry trade profitable.
Apakah rahsia sebenar candlestick pattern?
Ya memang susah nak dapatkan jawapannya tapi alhamdulillah berkat kesabaran dan kriativiti yang saya ada, saya dapat membungkar rahsianya.
Saya akui cara ini sangat2 berkesan untuk kita mengecapi profit yang cantek, penemuan ini merupakan lubuk segala2 lubuk yang selama ini semua trader trmasuk saya sendiri trkapai2 mencari jawapannya.
Perasan tak soalan yang selalu kita ajukan di laman group TFS:
 SAYA NAMPAK CRS SHOOTING STAR DI TF H4, TAK FALSE KAH CRS INI…BOLEH KAH SAYA SET PO SELL STOP SEKARANG’ … ok
Jawapannya akan saya detailkan dibawah …sebelum tu saya mohon maaf pada rakan semua sekiranya penerangan ini bercanggah pada teknik TFS 
 Lihat pada TF H4 post bawah, berpandukan ebook TFS, untuk set PO sell stop kita perlu mengenal CRS SBR/RBS dan yang lain2 . Tapi untuk mengenal adakah CRS itu false ker atau tak, sangat2 susah … 
 
 

No comments:

Post a Comment