07 January, 2020

Perkongsian... 1

Seorang cikgu self-development saya pernah ajar satu tips mudah untuk kita rasa bahagia.

Sebelum tu, saya nak cerita dulu kenapa perlunya rasa bahagia bagi seorang trader.

Bila kita bahagia, 

1. Trading result kita akan jadi sangat mudah untuk biru.

2. Dalam apa keadaan pun, kita akan sentiasa relax je.

3. Kita tak akan ada perangai kejar price lagi dah.

4. Kita sedar diri berapa lot yang kita nak guna. Automatically, perasaan tamak tu hilang. 

4. Kita akan perasan yang kita entry dalam keadaan yang tenang dan penuh fokus.

==============

Bila kita dah tenang, baru semua ilmu yang kita pernah belajar tu keluar bak bidadari menari bergelek di atas chart.

Bila bidadari-bidadari tu dah keluar, barulah entry kita jadi berkualiti dan kita mula perasan float kita berkurang dan kita dah mula senang buat profit.

Entry je profit. Entry je profit. Nak dengar yang lagi best??

Bila kita floating, kita siap boleh senyum lebar sebab kita tahu di mana nak counter untuk clearkan floating tu. 

Punya power penangan menjadi seorang trader yang bahagia ni kan?

Semua ilmu ini saya share pada alumni-alumni The Third Eye.

==============
So, apa dia tips tadi tu? 🤩
==============

The moment kita dengar / baca satu kisah yang bagi inspirasi, atau kisah kejayaan orang lain, atau kisah happiness yang orang lain alami, tanpa fikir panjang terus #SHARE kisah tu samada di Facebook kita, ataupun #SHARE dengan bercerita dekat kawan-kawan. 

The moment kita #SHARE tu, sebenarnya kita sedang melatih diri kita untuk happy dengan kejayaan orang. Dan secara tak langsung, kita sedang membuka gate untuk happiness tu jadi dekat diri kita sendiri. 

The moment kita #SHARE tu juga sebenarnya is the process kita circulatekan positiviti. Daripada kita maki hamun tentang isu Dr Mazlee letak jawatan, baik kita #SHARE benda-benda yang memotivasikan kita, betul tak betul? 😂

Macam apa yang saya buat sekarang ni. Saya terkejut baca message yang dihantar ke saya baru ni. Tak sempat saya reply, terus saya screenshot dan #SHARE benda ni dengan korang. 

==============

Saya tumpang gembira dengan kejayaan abang ni withdrawal buat kali pertama dalam hidupnya. Amazing gila kisah dia! 

I feel u Tuan H. I am really happy for you. And now, I am #SHARing it to the world. 

So, mulai sekarang, amalkan tips #SHARE ini. Trust me, Allah suka bila kita sebarkan kebaikan 😉

❣️
FlahaaFX

No comments:

Post a Comment