23 September, 2010

Merasa lah aku .....

 

Lepas pi dengar seminar percuma di Forexexcel.com ..... aku dapat nafas baru tentang forex. Terima kasih lah kepada Cikgu Idris yang bagi aku peluang hadiri seminar percuma beliau. Banyak benda yang aku ambil belajaq dari beliau. Bak kata ungkapan .... kalau orang dah berbudi, kita perlu berbahasa. Kalau dia tak mau beri .... tak merasalah kita ...

Apalah sangat yang boleh kita balas budi orang yang banyak berbudi pada kita ..... budi tak boleh di timbang dengan wang dollar.

Macam selalu ..... latahan orang selalu menjadi fokus aku. Latahan di seminar percuma itu jugak yang aku fokuskan.


Lihat gambar di atas. Teknik di atas aku ghodek sendiri di internet. Ghodek punya ghodek, dapat lah tahu rerupanya teknik ini ada pihak yang kenakan sampai 4k kalau nak belajaq. Nampak macam mudah .... ya .... kalau kita anggap leceh .... apa la teknik ni! teknik ni aku pun boleh belajaq sendiri (ayat seru) .... jangan begitu ... tak baik begitu. Tidakkah kita perlu berbahasa bila orang dah berbudi dengan kita. Nampak saja mudah ..... tapi kalau tak kena gaya .... boleh robak poket. Kalau kena gaya .... boleh kaya kita ....

Aku pun .... kalau ada duit, aku sanggup ambil belajar walaupun kena bayar ribuan. Ada seorang kawan yang pi kursus tu, dia ajar dan tunjuk kat aku sekali je ..... akaun dia dari 100 USD, mencapai 1000 USD dalam sebulan lebih je. Dia tunjuk sendiri kat aku. 1 pip = 10 sen je dia amik. Setiap hari 70 pips pasti masuk pukat. Sebab tu .... aku yakin pasai teknik tu ..... terima kasih pada yang menunjuk ajar.

Namum .... aku tak ada duit 4k. Tak dapatlah nak pergi belajar. Cuma ..... kata cikgu kat sekolah ..... kekadang gambar juga boleh menunjukkan latahan seribu makna .... bagi orang yang amik fikir.

Terima kasih pada guru-guru, bro-bro dan kawan-kawan yang ada secara langsung dan tidak langsung yang memberi galakan dan ilmu juga menghantar sesuatu buat saya, sehingga dapat mencapat tahap mencantumkan jigsaw-jigsaw hingga tahap ini.

Untuk yang membaca artikel ini, saya letakkan beberapa gambar lagi untuk jigsaw seterusnya.





Jigsaw dan klu yang saya dapat ialah ...... trend, trendline dan back to basic (iaitu action market price moving).

Kalau nak belajaq pasai trendline ..... mungkin ini membantu anda KLIK. Dan jugak ini KLIK

No comments:

Post a Comment