07 January, 2010

DI MANA PERJALANANKU BERMULA .....6

Ha ahh .... alhamdulillah . Dah makan. Me sup. Di Kantin.

Maka bermulalah pelajaran kita untuk menguasai MP2009 di mana kita menggunkan pengetahuan sedia ada kita tentang KF.

Mari kita baca dan hayati betul-betul apa yang Bro Zeman kata tentang kegunaan indi Heaken Ashi dalam KF:-

" Apabila bar bergerak menjauhi Heaken Ashi, maka trend terbentuk. Lihatlah jarak antara bar dengan Heiken Ashi. Jarak antara bar dengan Heaiken menunjukkan kekuatan sesuatu trend. Semakin jaun bar menjauhi Heaken, makan semakin kuatlah trend. Bila pergerakan bar mengucup, makan ia akan bergerak mendekati Heaiken. Makan trend mulai berakhir."



Oleh itu saya berpendapat.... indi Heaken Shi adalah indi utama dalam KF. Ia adalah petunjuk trend. Cuba anda surf internet dan cari maklumat tentang Heiken Ashi.

Bila dah dapat, cuba buka chart MP + KF anda dan perhatikan ketika mana indi Heiken Ashi menunjukkan permulaan trend yang baru nak mula. Apa kah persamaan yang anda nampak dalam MP 2009 tentang bagaimana MP2009 mengesan sesuatu trend bermula.

Saya memerlukan pandangan saudara dxan komen. Sila beri komen dalam ruang komen.

Diharapkan anda dapat belajar sesuatu hari ini. Buat perbandingan. Signal manakah yang lebih tepat. KF atau MP. Buat back-test tarikh tarikh ke belakang, dan buat kebarang kalian (possibility) sistem mana yang lebih cepat mengesan permulaan atau perubahan tren.

Perhatikan bila bar menjauhi Heaken Ashi, waktu tu apa petuntuk dari MP. Perhatikan pula bila lepas tu bar mendekati Heaken Ashi, apa petunjuk dalam MP yang kita dapat. Baca Manual tarding yang Cikgu Wha beri. .... apa dia kata tentang permulaan trend dan bila nak masuk OP. Baca pula manual KF tentang permulaan trend dan bila nak masuk OP. Buat banding beza persamaan dan perbezaan antara kedua-dua sistem.

Kemuadian, apa-apa celik akal yang saudara dapat, SILA lah tulis dalam ruang komen di bawah ini .....

Sekian, wassalam.

No comments:

Post a Comment