10 January, 2010

Heaiken Ashi vs WHA92807





Ceritanya 2 kali lima = 10. Alih 5 x 2 pun 10 juga jawapanya.

Kelakar pun ada ..... nak tergelak pun ada  .... eh kan kelakar dan nak tergelak tu sama makna???

ye la  .... sama makna. Itulah yang terjadi pada aku hari ni.

 Semalam saya osek-osek kembali nota-nota lama (jurnal) selama yang saya kumpulkan 2 tahun ini. Terjumpa sedikit nota oleh Bro. Zeman tentang penggunaan indi BBANDS-STOP dalam Isakasnya (KF)

Mari kita baca apa yang beliau tulis:

TRENDING AND RANGING

Thats important for us to know the market situation. Which one is trending or (which one is) ranging. So.. We should know, bbands_stops indicator (is) not just for entries function only..but.. if you see deeply about this indicator, it is same likes standard bollinger bands.


I think, probably all trader had known about this basic indicator, i mean how this indicator ( bollinger bands ) can indentified situation of the market.

Below is briefly illustration of this BBANDS STOPS.



Yang nak tergelak tu seba dulu aku tulis lain. Yang aku rujuk nota pun lain. Tapi jawapan yang aku dapat ialah ..... kedua-duanya berjaya membuat aku memefami forex dengan lebih berkesan.


Aku NAK buat sedikit pembetulan kepada artikel yang terdagulu iaitu DI MANA PERJALANANKU BERMULA ...6

Kat siri 6, saya kata "Apabila bar bergerak menjauhi Heaken Ashi, maka trend terbentuk. Lihatlah jarak antara bar dengan Heiken Ashi. Jarak antara bar dengan Heaiken menunjukkan kekuatan sesuatu trend. Semakin jaun bar menjauhi Heaken, makan semakin kuatlah trend. Bila pergerakan bar mengucup, makan ia akan bergerak mendekati Heaiken. Makan trend mulai berakhir."

So .... saya menilai balik pemahaman artikel saya yanng ke enam itu .... mengapa ia berbeza dengan apa yang Bro Zeman sebut.

Puas mencari jawapan ..... akhirnya saya dapat jawapannya . Tersenyum saya sorang-sorang. Ketahuilah saya pasai apa saya dapat kesimpulan yang berbeza (dari apa yang Bro. Zeman sebut) apabila membuat banding beza antara Isakas dan MP2009.

Bersyukur saya kepada Allah s.w.t yang memberikan inayahNya dalam memahami MP2009.

Ini adalah kerana saya membuat banding beza antara bagaimana indi Heaken Ashi Isakas bekerja dengan indi WHA92807 (Heaken vs Wha92807)

So .... ini bermakna selama ini saya telah silap .... iaitu:-

"Bukannya Isakas (KF) yang membuatkan saya memahami MP2009 TETAPI MP2009 lah yang membuatkan saya memahami Isakas"

Heran aku ..... terbalik pulak. 2 x 5 = 5 x 2 = 10

Sekian.

No comments:

Post a Comment