13 January, 2010

Pips .... oooh pips.....

Pips ... oh ..pip...


bagi kita yang masioh baru ...pips lah yang kita kejar. Mari lihat apa kata seorang guuru saya yang mula-mula mengajar saya tentang pips.


Pada mulanya saya tak ambil endah .... maklumlah nak kejar pips..


Tetapi sesepas belajar secara Skype forum dengan WHA926 ... teringat kembali kata-kata bro ini yang mula-mula ajar aku tentang pip management.


Psst ..... sebab tak ikut cakap dia lah yang aku lost selalu tu. Campur dengan tak faham Isakas. 


Bila dah banyak rugi, baru aku terjumpa Cikgu wha dalam forum skype. Bila belajar dengan Cikgu Wha pulak .... baru sedar betapa pentingnya pip management. Dua orang tok guru (otai) bercakap tentang perkara yang sama ....



Mari kita sama-sama baca sajak beliau:-


Pip...ohh...pips

jgn dikejar pip beratus
jangan diburu graf mencanak
cukup 11 pip satu post
cukup 33 pip satu hari
sebulan dah 660 pip
kalau 1 post buka dengan 1 lot 1 pip dah 10usd
satu post 11 pip = 110usd (1 pip = rm3.50)
sehari 33 pip=330 usd
sebulan 660 pip = 6600 usd = rm 23100.00
aku nasihat kan draw setiap hari 10 pip je
seminggu dah 50 pip
sebulan dah 200 pip
50 pip = 500 usd = rm1750
200 pip = 2000 usd = rm7000
syor aku depo 10k usd
dgn sistem cari 33 pip draw 10 pip setiap hari
sebulan korang dapat 2000usd 


eq bertambah 4600usd 
dah jd 14600usd
bulan kedua 

kalau berani 
dah bole buka 2 lot satu post
tambah 1 lot setiap bulan
insyaallah 

setakat nak dapat 1 juta 
tak sampai setahun korang bole dapat
siapa cakap cari 11 pip tu susah
budak baru belaja main forex pun kata 11 pip tu kacang je
jadi kita main forex ni nak cari duit bukan perjudi nasib
biar pip sikit asal hasil bagak
selamat berforex
jgn tamak kerana forex tak kan habis selagi duit ada nilai


(ye ke sajak ni ..... temberang aku je le...)


Tapi, kata-kata di atas adalah benar. Belau adalah Bro Mokh977. Kenal beliau melalui tread Pengguna Kuasaforex. Dia bagi aku macam-macam benda .... indicator, sistem, buku forex, dan macam-macam lagi hingga 31 MB semuanya.


Terima kasih Cikgu Mokh 977 di atas pelajaran pips management tempoh hari. Jasa cikgu walaupun tak sebesar Cikgu Wha, tapi amat bermakna.

No comments:

Post a Comment